TsjechiŽ-Jetrichovice  3
Dag 3

We hebben gewandeld vanuit Mezni Louka. Auto geparkeerd achter hotel Mezni Louka. De wandeling start aan de overkant van de weg, links omhoog en heet Prebischtor-Wilde und Stille Klamm. Informatie en een kaart zijn te vinden op http://www.cztour.cz/de/turisische-steige.php

Lengte 15 km + 1 1/2 km per bootje. De bootjes varen van april tot oktober.

Klik op de kaart voor een vergroting
Prachtige wandeling van Mezni Louka tot Hrensko. Laatste stuk langs de weg. Je loopt langs prachtige rotsformaties met mooie uitzichten. Even langs de onvermijdelijke toeristische attractie, de grootste natuurlijke rotsboog,de PravčickŠ BrŠna en dan afdalen naar Hrensko voor een wandeling/boottocht door de klam van de rivier de Kamenice.

Tussen Mezni Louka en de PravčickŠ BrŠna

De PravčickŠ BrŠna                                                                   In de klam van de Kamenice

In Hrensko over de rivier links af de rivier volgen de klam van de Kamenice in.

Op de boot

In de klam wordt je 2 keer met een bootje een stuk verderop gebracht omdat daar geen pad ligt. Voor de 2e passage moet je zelfs bellen met een onwaarschijnlijke oude telefoon waarvan alleen de bel nog werkt. Maar na een paar minuten verschijnt dan toch een man met een bootje die je voor een paar ''cent'' weer verderop brengt. Even van te voren informeren of de boot vaart. Niet in de wintermaanden!
Na het laatste boottochtje loop je nog een stuk langs de rivier, waarna je links van de rivier het pad vervolgt richting Mezni Louka.