Modane - Larche
In september 2015 vlogen we naar Turijn, namen daar de TGV naar Modane en liepen in 7 etappes naar Larche. We hebben weer ontzettend geboft met het weer. Twee dagen wat gespetter en verder droog met regelmatig de zon erbij.
    GPS tracks

14,4  km

142,6 km

12 sept   Modane - Refuge du Thabor        13,1  km

Vrijdag 11 sept om 20.25 uur van Amsterdam naar Turijn gevlogen. Daar overnacht en zaterdag 12 sept met de TGV naar Modane gereisd. Om 11.45 konden we aan de wandel richting Refuge du Thabor. Een zonnige dag die na een klim van 1500 m eindigde in de wolken. Een gezellige Refuge waar die avond een gastoptreden was van 3 muzikanten met flamingo danseres. Geen onverdeeld succes. De volgende ochtend na een redelijk ontbijt met wat natte sneeuw  op pad naar Auberge du Cleida in Plampinet.
Zonnige start in Modane
oude mijn
Refuge du Thabor 2502 m
13-09-2014     Refuge du Thabor - Plampinet         19,8  km
Zondagochtend natte start tot Rifugiore Magi. Hier koffie genoten en daarna in de zon naar Col de Thures 2194 m waar we links de GR57 hebben aangehouden richting Plampinet. Stevige klim gevolgd door pittige afdaling naar Plampinet waar we verbleven in Auberge La Cleida.
Col des Thures 2194 m
Op de GR57 richting Plampinet
Puinwaaier boven Plampinet
Ochtend in Plampinet
14-09-2014

Plampinet -  Briancon       27,4 km

In Auberge La Cleide geen warm onthaal maar een zakelijke ontvangst. Maar prima adresje met een heerlijke maaltijd en een goed ontbijt. De volgende ochtend gingen we op pad richting Briancon. Eerst stevig klimmend naar Col de la Lauze 2529 m en daarna weer afdalend via ski-oord Montgenevre naar Briancon. Ook weer een prachtige etappe.
Strategische bunker
Col de Dormillouse  2445 m
Col de la Lauze 2529 m
Fort boven Briancon
La Durance
Pont d'Asfeld 1290 m
Briancon
15-09-2015  Briancon - Brunissard
Overnacht in Hotel Edelweis. Voor een warme maaltijd moesten we naar het oude deel van Braincon waar we heerlijk hebben gegeten bij een knus restaurantje. De volgende ochtend op stap naar Brunissard. dat betekende 1425 m stijgen naar Col de Ayes en 860 m dalen door Parc Naturel Regional du Queyras. Het weer was meer prima. Af en toe zon, droog en de uitzichten vaak weer prachtig.
Chapelle St Pancrace
In het Parc Naturel Regional du Queyras
Les Ayes
Richting Col des Ayes
Col des Ayes 2477 m
16-9-2015    Brunissard - Ceillac  21,1 km
Overnacht in Brunissard bij Les Bons Enfants. Keurig onderkomen en ze kookt een lekker potje. Volgende ochtend op pad naar Ceillac via Chateau-Queyras. Hier kort gestopt voor koffie met wat lekkers en eten voor onderweg gekocht. Doorgeklommen naar Col Fromage en vandaar afgedaald naar Ceillac. De zolen van Nathan's schoenen bleken los te laten. Onderweg vastgezet met tape en in Ceillac lijm en schuurpapier geregeld en ze vastgelijmd.

Lac de Roue
Chateau-Queyras 1384 m
Fort Queyras
Col Fromage  2301 m
Afdalen naar Ceillac
La Chapelle St Barbe  1561
Ceillac
17-09-2015  Ceillac - Fouillouse     23,5 km
Heerlijk gegeten, geslapen en ontbeten bij Refuge Les Baladins. Op tijd vertrokken voor een stevige etappe. De weersvoorspelling had tussen 11.00-14.00 storm en regen voor ons in petto en we wilden voordat het echt slecht werd over de Col Girardin zijn. Helaas werden we door het weer overvallen toen we nog zo'n 50 m onder de Col zaten. Door de wind werden we bijna van de steile helling afgeblazen en op de Col was het erg onaangenaam. Snel aan de afdaling begonnen. De wind drukte ons nu tegen de berg dus dat voelde een stuk plezieriger. Desondanks een erg mooie etappe die ons tot Fouillouse bracht waar we een digitale detox ondergingen. Ofwel, geen bereik :)
Zonnige start vanaf 1639 m
Vanaf Le Pont Vouté
Fouillouse
18-9-2015        Fouillouse - Larche               14,4 km
Overnacht in Gite Les Granges. Heerlijk tapbiertje, degelijke maaltijd en omgeving zonder enig digitaal signaal. Dat was even wennen.... Volgende ochtend in de vrieskou, uitgerust op pad voor alweer de laatste etappe van dit jaar. Een prachtig stuk dat ons via twee Cols naar larche leidde. Hier zouden we overnachten, maar omdat we erg vroeg in Larche waren hebben we besloten hier niet te blijven. We moesten terug naar Turijn. Vanuit Larche is er geen busverbinding richting Italië en een taxi naar Cuneo, waar we de trein naar Turijn wilden nemen, was erg kostbaar (€ 130,-) Dus liften...wat na 2 uur lukte. Een vriendelijk Frans echtpaar met camper op weg naar Toscane heeft ons voor het station in Cuneo afgezet. Ontzettend sympathiek.
Ochtend in Fouillouse
Afdalen naar Larche
De laatste meters...
Turijn
Op weg naar Amsterdam.....